iPhone-ul începe să devină din ce în ce mai irelevant global

de: Alexandru Puiu
20 02. 2017

Până de curând, iPhone-urile s-au vândut surprinzător de bine la nivel global. Dar concurența acerbă din partea producătorilor chinezi se face simțită.

Sunt multe motive să faceți o investiție într-un smartphone Apple. Acestea arată bine, beneficiază de actualizări regulate, iar noi modele apar doar o dată pe an. Terminalele cu Android sunt însă o alternativă mai mult decât decentă la dispozitivele gigantului din Cupertino. Mai ales în China, unde producători autohtoni lansează dispozitive de top la prețuri accesibile, Apple întâmpină probleme majore.

În altă ordine de idei, este doar o chestiune de timp până când producătorii chinezi vor reuși să-și facă simțită prezența la nivel global. Ca urmare, trendul surprins în graficul de mai jos are mari șanse ca în 2018 sau până la finele acestui an să fie valabil global. Huawei reușește deja să aibă un mecanism eficient de distribuție în majoritatea piețelor importante de pe mapamond.

Informațiile surprinse mai jos au fost publicate de firma de cercetare Canalys și descriu o scădere dureroasă pentru popularitatea iPhone-urilor în teritoriul chinez. Cu 43,8 milioane de iPhone-uri comercializate în 2016, Apple a înregistrat o descreștere de 18,2 procente față de 2015. Aceste valori au poziționat gigantul din Cupertino pe poziția a cincea în clasamentul celor mai importanți creatori de smartphone-uri din China. Până și Xiaomi a ieșit în fața celor de la Apple cu 51,4 milioane de unități vândute, după ce a înregistrat pierderi de 21%.

La această oră, Huawei este liderul de necontestat în China. A livrat către utilizatori nu mai puțin de 76,2 milioane de telefoane, urmată îndeaproape de Oppo cu 73,2 milioane de unități. Vivo a închis top trei cu 63,2 milioane de smartphone vândute. O referință discretă la această situație a făcut-o și Tim Cook de curând, insistânt pe faptul că, deși piața din China este una foarte profitabilă, nu este fără provocări.

În anunțul rezultatelor financiare pe ultimul trimestru din 2016, Apple a confirmat în mod oficial o pierdere de 8% față de aceeași perioadă din 2015. Motivul este cât se poate de simplu, iPhone-urile sunt multe mai scumpe decât terminalele concurente.